CILJ nastave predmeta Napredne tehnike programiranja je da učenici prošire svoja znanja o algoritmima i upoznaju se sa najnovijim trendovima u programiranju.
ZADACI predmeta Napredne tehnike programiranja su da se učenici:
- upoznaju sa najnovijim algoritmima za rešavanje karakterističnih problema;
- osposobe da za date probleme izaberu sopstvene načine rešavanja;
- osposobe za pisanje profesionalnih programa i samostalnih Web aplikacija.
SADRŽAJI PROGRAMA ZA III RAZRED (2 časa nedeljno, 72 časa godišnje):
- različite tehnike sortiranja i pretraživanja (4+6);
- rekurzivni algoritmi: backtracking, sintaksna analiza (rekurzivni spust) (8+10);
- apstraktni tipovi podataka: povezane liste, stekovi, redovi, grafovi i drveta (8+6);
- Hesh tabele i algoritmi heširanja (4+2);
- dinamičko programiranje (4+6);
- neki kriptografski algoritmi (2+2);
- naprednije heurističke tehnike (2+2).
SADRŽAJI PROGRAMA ZA IV RAZRED (2 časa nedeljno, 64 časa godišnje):
- osnovni pojmovi Web-a: protokoli, skript-programi, skript-jezici (6+2);
- internet čitači (2+2);
- klijent-server organizacija (4+0);
- pisanje programa za klijentsku i serversku stranu (10+16);
- povezivanje sa bazama podataka i pravljenje višeslojnih aplikacija (8+16).
S obzirom da su učenici u prethodna dva razreda naučili osnovne elemente programiranja u okviru ovog predmeta treba produbiti njihova znanja i veštinu i upoznati ih sa naprednim tehnikama programiranja. Po upoznavanju određenih algoritama potrebno je da ih učenici koriste u rešavanju konkretnih problema u sklopu odgovarajućih aplikacija.
U III razredu predviđena su dva pismena zadatka sa ispravkom u trajanju od šest časova.
U IV razredu predviđena su dva pismena zadatka sa ispravkom u trajanju od šest časova, kao i izrada seminarskog rada u trajanju od osam časova.