Zadatak svakog nastavnika je da pokuša da motiviše svoje učenike i da ih zainteresuje kako za svoj predmet, tako i da sami tragaju za onim što ih zanima i što odgovara njihovoj ličnosti. Pomoći svakom učeniku da pronađe ono što ga zanima ili da otkrije svoje skrivene sposobnosti važno je i jer sami učenici često nemaju dovoljno vere u sebe ili smatraju da nisu dovoljno dobri za neki zadatak. Sigurna sam da svaki učenik može da pronađe “sebe“ u svakom predmetu tako što će pronaći u nekoj oblasti ono što ga zanima ili nešto što može da poveže sa svojim već postojećim interesovanjima.
Ipak, posebna radost za nastavnika leži u skrivenom osmehu učenika, koji, iako zna kakve sposobnosti poseduje, ne veruje sebi dovoljno, a ostvaruje uspeh kom se nije nadao. Svaki neočekivani uspeh je njemu samom potvrda da, čak i kada misli da nešto ne može ili da za nešto nije sposoban, uz dovoljno rada može da ostvari. Ponosni osmeh nakon uspeha često se krije iza fasade nezainteresovanosti, ali ne treba to da nas zavara. Ne postoji osoba na svetu koja nije srećna zbog nekog ostvarenog uspeha. Postoje samo različiti načini da to pokažemo ostatku sveta. Svaki taj skriveni osmeh i zadovoljni osećaj nakon ostvarenog uspeha ohrabruje učenika da se oproba i u nečemu, u čemu možda i nije toliko dobar.
Najvažnija lekcija u svemu je da se uz rad postiže mnogo i da se u trenutku kada se uživa u ostvarenom uspehu zaboravi na to koliko je možda u nekim momentima sve to bilo „smor“ ili kako je spavanje bilo mnogo privlačnije nego učenje. Mali ciljevi dovode nas do većih, a mali uspesi do ogromnih. Treba da počnemo od manjeg, a apetit za uspehom i novim mora stalno da raste, jer na taj način rastemo i mi. Podržavajmo svoje učenike i omogućimo im da otkriju svoje talente i povećaju svoj apetit za novim izazovima. Jer uz svaki uspeh naših učenika postajemo i mi bolji.