Smer – opšti tip

Smer – Opšti tip namenjen je učenicima koji žele da steknu šire opšte znanje i da sebi obezbede dobru podlogu i preduslov za upis bilo kog fakulteta…Opšti smer omogućava učenicima koji još nisu opredeljeni samo za jedno zanimanje, a imaju odličan opšti uspeh da pronađu svoju sveru interesovanja i odlože opredeljivanje za 4 godine. Na ovom smeru podjednako su važni svi predmeti, tako da i deca koja imaju afinitetea za društvene predmete imaju mogućnosti da se iskažu i dominiraju na svom polju. Zašto je važan dobar uspeh, zato što se u gimnazije upisuju dece sa dobrim predznanjem spremna da redovno uče.

Reč dve o Smart sistemu rada

Učenje ne sme da bude mučenje, te decu motivišemo da dostignu svoj maksimum, ali ih ne primoravamo na to zastarelim metodama i bubanjem napamet. Svi naši nastavnici položili su za predavače po akreditovanom Oebsovom sistemu za interaktivnu nastavu-metodom kojim učenike kroz pitanja navode da logičkim razmišljanjem i sopstvenim iskustvom dođu do zaključka i time steknu trajno pamćenje.

U našoj školi koristimo metode primene savremenih tehnologija u nastavi. Svaki naš učenik dobija laptop računar na poklon koji je njegovo osnovno sredstvo za rad. Sedi na kožnoj fotelji, ima sopstvenu klupu, a nastava se odvija putem elektronskih touch screen tabli.

Posebna olakšica za učenje je naš učenički Web portal, kome učenici pristupaju od kuće uz svoju pristupnu šifru, a na kome svaki nastavnik postavlja sadržaj časa za taj dan. Time učenici kod kuće mogu kompletno gradivo ponovo da pređu kad god su u prilici. Bilo da redovno uči, priprema se za kontrolni ili je bio odsutan zbog bolesti ili sportskih priprema.

Za roditelje smo omogućili pristup elektronskom dnevniku, koji je programirao naš profesor programiranja. Na kraju svakog meseca odeljenske starešine šalju izveštaj roditeljima o svim vannastavnim aktivnostima na koje su deca išla. Svaki nastavnik odgovara učeniku na email u roku od 24h, putem kojih im po potrebi šalju i dodatne zadatke prilagođene mogućnostima svakog deteta. Napredniji dobijaju teže zadatke, pripremaju se i učestvuju na takmičenjima, a ostala deca takođe dobijaju zadatke shodno svojim maksimalnim mogućnostima.

Profesori koriste prednosti rada u manjim grupama učenika, pri čemu uspevaju da ostvare konkretniji pristup detetu i motivišu ga da pokaže maksimum vlastitog znanja.

Dva puta godišnje roditelji i učenici ocenjuju rad i uspešnost naših nastavnika i svih zaposlenih u školi. Od direktora do higijene u školi. Time dobijamo povratnu informaciju o kvalitetu našeg nastavnog kadra. Takođe svaki nastavnik opisno daje mišljenje o svakom učeniku kome predaje, čime roditelj stiče širu sliku o radu i zalaganju njegovog deteta.

 

S poštovanjem,
Jelena Desnica
direktor gimnazije

 

Savremene metode predavanja

Kvalitet stečenog znanja nam je najvažniji, a rezultati našeg rada to i dokazuju. Kroz nove metode predavanja ostvarujemo interaktivnu nastavu sa učenicima. Kroz kreativnu diskusiju nastojimo da učenike naučimo kako da analitički razmišljaju i logički donose zaključke bez učenja napamet. U nastavi se koriste sva savremena sredstva današnjeg vremena – Internet, laptop za svakog učenika koji su umreženi. Unapred pripremljene web prezentacije i PowerPoint prezentacije nastavnika koje su podignute na internom učeničkom portalu škole. Učenik koji aktivno učestvuje i prati nastavu, za ponavljanje gradiva dovoljno je da od kuće pristupi učeničkom portalu, pregleda prezentacije i uradi domaće on line ili druge zadatke. Učenje ne sme biti mučenje- tehnologija je potpuno iskorišćena u službi brzog i laganog učenja. Koristimo metode samostalnog logičkog zaključivanja čime se stiče trajno znanje.

dsc_0382 640x428

Rad u malim grupama

Razrede formiramo po svetskim standardima, isključivo u malim grupama do 20 učenika po razredu, čime je postignuta maksimalna posvećenost profesora svakom pojedinačnom učeniku. Prilikom izvođenja predmeta stručne nastave, učenike delimo u grupe do 10 đaka za efikasniji rad. Praksa najboljih svetskih privatnih škola pokazuje da je najefikasniji rad u malim grupama.

Savremene učionice

Učionice su savremeno opremljene po najvišim svetskim standardima. Smart Board elektronska tabla, laptop računari, wireless internet 24h, kožne fotelje i klima uređaji, omogućavaju najbolje uslove za postizanje najviših rezultata učenika. U okviru škole se nalazi klubić za slobodno vreme učenika, gde se druže, opuštaju uz TV, igranje igrica na omiljenim udobnim lazy bagovima.

10384897_792470347442335_1738052329928993253_n 350x263 hol 263x350
10590678_792470364109000_5798205247711018917_n 350x263 hol2 263x350

Vannstavne aktivnosti

Organizujemo niz vannastavnih aktivnosti koje doprinose boljem radu i učenju, od posete stručnih sajmova do obilazaka muzeja i galerija. Družimo se kroz razne vidove sportsko – zabavne ili humanitarne aktivnosti – čovek se postaje i znanjem i karakterom, a naši učenici uče od prvog dana šta znači biti gimnazijalac u pravom smislu te reči, obrazovan, vaspitan i sa perspektivom za uspešnu budućnost. Obilazimo znamenitosti Novog Sada i drugih mesta, redovni smo posetioci planetarijuma kroz časove fizike, katakombi na tvrđavi u okviru časova istorije i geografije, stručne sajmove.

Kroz učenički parlament organizujemo žurke i proslave, Heloween party, Novogodišnje žurke, velika žurka posle sajma obrazovanja i žurka na kraju godine, rođendani….

Obišli smo i Prvi Balkan Computer Congres, Microsoft Sinergiju, Tesla Fest u Novom Sadu, Sajam obrazovanja u NS i okolnim mestima. Gostujemo kod najvećih IT kompanija u Novom Sadu, obilazimo i druga preduzeća kako bi učenici imali prilike da se sami uvere gde i kako izgleda jedan radni dan IT stručnjaka.

bubble 350x263Bubble football img_20140918_140359 350x263Penjanje na stenu jahanje 350x263Jahanje
kuglanje 350x263Kuglanje lasertag 350x234Laser tag paint 350x263Paintball

Bezbednost učenika

Bezbednost učenika nam je od velike važnosti. Redovna su dežurstva nastavnika u školi na svim odmorima. Škola poseduje video nadzor u svim učionicama, hodnicima i klubu. Svi učenici su osigurani. Ali ono što nas razlikuje je stalna briga nastavnika kroz trenutno reagovanje na eventualno neprimereno ponašanje – eventualni problemi se odmah rešavaju, a ne zataškavaju.  Imamo konstantna gostovanja stručnjaka sa kojima realizujemo radionice na temu borbe protiv svih oblika nasilja – podizanje svesti o nasilju kao prevencija daje najbolje rezultate. Rad u malim grupama kao jednu od najvećih prednosti obezbeđuje i povezanost učenika – stvaramo kvalitetna životna prijateljstva i negujemo odnos poštovanja prema drugome i prema nastavnicima.

images9cc73soi

Međunarodni sertifikati

U toku četvorogodišnjeg školovanja učenici stiču međunarodno priznate sertifikate (ECDL i Microsoft sertifikate) koji će im omogućiti zapošljavanje po završetku škole, ali i odličnu osnovu za upise dalje na fakultet.

img_3624 350x263 img_3627 350x263

Sport i nastava fizičkog vaspitanja

Svi naši učenici kroz vannastavne sportske aktivnosti redovno organizovano posećuju mnoge atraktivne sportske dvorane i klubove za mlade – posetioci su Paint ball kluba, Laser Tag kluba, kuglane, konjičkog kluba, stonoteniserskog kluba, klizališta, streljane, teniskih terena, veslačkog kluba… a kada su loši vremenski uslovi ni wii, Xbox ili play station nam nije stran.

Nastava fizičkog vaspitanja se održava i u sali za fizičko vaspitanje, ali su naši učenici na časovima i na plivanju na Spensu, đačkom igralištu, štrandu, fudbalskim i košarkaškim terenima na otvorenom kad god to vreme dozvoli. Naši učenici kroz rad Učeničkog parlamenta organizuju sportska takmičenja u Street basketu, stonom tenisu, malom fudbalu i sl. Izlazimo i na Fruškogorske maratone, veliki maraton i Bukovački maraton.

cam01851 250x188 img_0034 250x188 551417_561803557175683_312644351_n 250x188
img_0188 250x188 img_3243 250x188 img_2776 250x188

Praktična iskustva

Kroz konkretne probleme i posete IT kompanijama, učenici stiču uvid u realno poslovno i radno okruženje, obaveze i odgovornosti.

Primer samo nekih od projekata koje učenici samostalno rade:

  1. Kao uvod – rade se aplikacije sa Menu kontrolama, postavke menija, elementi menija, ubacivanje slika kao i pravljenje MDi aplikacija koja se sastoji iz više formi.
  2. Kompletan projekat za obračunavanje proste kamate -obračun, čuvanje, otvaranje i štampanje izveštaja na osnovu unetih i obračunatih vrednosti-
  3. Projekat kojim se vrši porudžbina Pizze i dodatne hrane iz restorana -principom objektnog  programiranja koristeći metode, događaje  i različite kontrole
dscn7713 dscn7754 20024_jpg

Gostovanja stručnjaka

Predavanje i aktivno učestvovanje u diskusijama sa gostujućim IT stručnjacima i univerzitetskim profesorima. Učenici koriste stručnu literaturu sa bogatim praktičnim primerima i vežbama na konkretnim projektima, kroz stručne sekcije škole.

Rad školskog psihologa

Školski psiholog organizuje edukativne, kreativne i iskustvene radionice sa učenicima. Neprestano prati razvoj ličnosti svakog deteta. Psiholog se bavi preventivnim radom sa učenicima kroz pojedinačne i grupne razgovore, radionice i tribine sa učenicima. Svake godine tradicionalno se u decembru održavaju humanitarne akcije koju vode naši učenici – Vaspitanje je jednako važno kao i obrazovanje. Maturante upućujemo na stručnu profesionalnu orijentaciju u Nacionalnu službu za zapošljavanje, a i naš psiholog konstantnim radionicama vodi evidenciju o afinitetima svakog deteta.

,,Neizmerno se zahvaljujem svima u školi na divnom pristupu mom detetu, a posebno psihologu škole koja nam je pomogla da sve probleme odrastanja našeg deteta prevaziđemo bez velikih poteškoća. Hvala vam na svemu, on je sada jedan divan mladić, vredan i savestan i odličan učenik, a u tome ima jako puno i vaše zasluge”….majka našeg maturanta.

Pedagoški profil učenika

Svaki učenik ima svoj profil koji se kontinuirano gradi na osnovu praćenja rada učenika od strane nastavnika i statističkih podataka. U toku školovanja se aktivno prate individualne sposobnosti svakog deteta- Individualno se pristupa sposobnostima svakog deteta. Cilj je motivisati svako dete, postići njegov individualni maximum.

Sistem ocenjivanja

Ocenjivanje se vrši na osnovu Smart sistema ocenjivanja. Stimulišemo aktivno učenje, sa čestim proverama znanja i mogućnošću da se ocena popravi kad god je učenik spreman za popravljanje ocene. Ocenjujemo i njihovu aktivnost, angažovanje, praktično znanje, usmeno ili pismeno demonstriranje znanja. Pošto radimo isključivo u malim grupama po uzoru na najbolje svetske škole, pristup deci je skoro individualan. Svaki nastavnik ima priliku da intenzivno prati rad svakog učenika, da ga stimuliše dodatnim vežbama koje učenicima šalje i putem e maila. Svaki nastavnik u roku od 24h odgovara na pitanja svojih učenika, zakazuje konsultacije po potrebi.

el dnevnik

 

Bliska saradnja sa roditeljima

Roditelji su u svakom momentu u mogućnosti da se informišu o učinku deteta u školi putem mobilnog telefona, email-a, portala i elDnevnika. Intenzivno sarađujemo kroz neprestan kontakt sa roditeljima, obaveštavamo ih o redovnoj posećenosti i posvećenosti dece radu kroz mesečne i nedeljne izveštaje. Roditeljski sastanci se drže zajedno sa decom i roditeljima.

1932195_792471037442266_5254903104118726467_n


Evaluacija rada profesora i ostalih zaposlenih

Glas učenika i njihovih roditelja se najvažniji. Učenici i roditelji kroz razne evaluacije ocenjuju rad profesora i zaposlenih u Računarskoj gimnaziji „Smart“. Jedina prava je ona škola kojoj su deca najvažnija, gde se na svakom koraku ogleda posvećenost svih nastavnika uspehu učenika.

Iz anketa evaluacije 2013/2014 o zadovoljstvu učenika na pitanje – šta vam se najviše dopada u školi:

  • mladi, razumni i pristupačni nastavnici koji umeju da prenesu znanje
  • spremnost nastavnika da pomognu učeniku;
  • trud profesora.

tvrdjava