Novosti Opšte informacije

Obaveštenje o početku školske 2020/21. godine

Пратећи епидемиолошку ситуацију, упутства и препоруке које нам стижу из надлежног министарства просвете, али и наложене безбедносне Превентивне мере о поступању у случају појаве заразе у установи из министарства, анализирајући здравствено стање наших ученика, њихових родитеља и наставника, консултујући се са колегама из државних школа, са нашим старешинама и колективом на Наставничком већу, анализирајући наше техничке и просторне могућности, доносим следећу

 О Д Л У К У

Рачунарска гимназија ,,Смарт“ Нови Сад, у циљу здравствене заштите ученика, њихових породица и наставника, у тренутној ситуацији када не можемо да нормално одржавамо наставу, а у циљу најквалитетније спроведене наставе, започеће школску годину уживо онлајн наставом у реалном времену по јасно утврђеном распореду часова од 8 часова ујутру до 14.05 , у трајању од 45 минута по часу, са одморима између часова онако како је и завршена претходна школска година.

У случају да се омогуће безбедни услови за одржавање наставе, са радошћу ћемо се сви вратити у школске клупе.

Како сваки наш ученик и наставник добија лаптоп од школе са потребним софтвером за рад уживо, а посебно како се у последња два и по месеца претходне школске године показало да је наша уживо онлајн настава омогућила комплетну обуку, консултације и допунску наставу, како деца не би била препуштена да сама уче градиво, сматрамо да је ово једино исправно решење када већ не можемо нормално да одржавамо наставу у школи. Модели коју су нам предложени да деца једне недеље иду, а следеће не иду у школу је неприхватљива из више разлога, поготово што ми имамо одличне резултате из претходно одржане уживо онлајн обуке и можемо да понудимо боље решење.

Ако се покаже да се погоршава безбедносно стање и дуже време будемо радили онлајн, уколико се укаже потреба, омогућићемо да ученик који није задовољан закљученом оценом уживо одговара уз примену свих безбедносних мера један на један у школи, као што смо и завршили претходну школску годину.

У сваком одељењу имамо ученике из угрожених категорија (астма и хронични проблеми са дисајним путевима), родитеље ученика који су онколошки болесници и на терапијама, који су као такви посебно високо ризична група, наставнике са астмом, али и чија деца имају озбиљне здравствене проблеме за које школа треба да омогући рад од куће. Не можемо да гарантујемо да се нико од њих неће разболети.

Упутства која смо обавезни да поштујемо о поступању у случају заразе у школи налажу да ако бисмо и могли да организујемо наставу у школи, дете или запослени са симптомима температуре, болног грла, кашља, кијања, дијареје и малаксалости, свакако налажу да прекинемо наставу, ученика изолујемо у собу за изолацију, обавестимо родитеља /старатеља да дође по дете, упутимо их да одведу дете код лекара у надлежну здравствену установу и да ми, као школа, обавестимо надлежну здравствену установу о постојању потенцијално зараженог ученика/запосленог у школи.

Сматрамо да сама та процедура је додатни стрес како за то дете тако и за остале ученике, родитеље и наставнике, који може да покрене панику код деце и осећај изопштавања код оболелог детета, ма колико ми били пажљиви са децом.

У наведеном случају, према у допису из министарства или према изјави министра у јавним гласилима од петка, такође бисмо морали да пошаљемо у изолацију на две недеље све ученике из тог одељења, као и оне који су са зараженим били у контакту из школе, али и све наставнике који су му предавали, што онемогућава да наставимо са наставом за друга одељења у школи.  Уколико се појаве нови случајеви, наведено упутство налаже да затворимо школу и пређемо на онлајн начин рада, што са оболелим наставницима и децом тешко да бицмо могли тада да спроведемо.

Такође, због специфичности предмета и смера, свим ученицима који не би долазили у школу, јер сваки родитељ наравно да има право да одлучи да не шаље дете у школу, морали бисмо додатно да организујемо и наставу онлајн, а да пет дана деца уче са презентација и не иду у школу је такође неприхватљиво.

Зато бирамо да радимо једино квалитетно могуће у овом тренутку.

Онлајн настава никада није као што је редовна настава и нама је ово, као и деци, изузетно ташко и напорно, али од два зла изабрали смо мање.

Највише бисмо желели да можемо нормално да радимо, али кад већ не можемо нормално, сматрамо да је ово најквалитетније што тренутно можемо.

 

Јелена Десница

Директор гимназије