Novosti

Press Realase sa takmičenja u programiranju

 

Prvo takmičenje High School Hacks 2015 organizovalo je Udruženja ,,E Front’’ iz Novog Sada pod vođstvom Dragana Antonića, koje se bavi projektima za mlade. Pokrovitelji su bili Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija koje je pokrilo finansijske troškove projekta, zatim Grad Novog Sad i Školska Uprava. Takmičenje je namenjeno svim srednjoškolcima ovoga puta iz Vojvodine, koji su imali zadatak da za 4 meseca naprave aplikaciju za učenje na daljinu. U tome su im pomagali mentori koji su odredili osnovne parametre projekta.

Mentori su bili programeri iz IT kompanija: Saturized, Eipix Entertainment, Eemagine Works, Maidomax, NS Web Development, Rails Girls Novi Sad. Okupljeni oko ideje da se učenicima omogući da steknu praktično iskustvo i znanja kroz izradu ovog četvoro-mesečnog projekta On line platforme za učenje na daljinu. Tokom 4 meseca su se timovi sastajali sa mentorima iz IT kompanija koji su im davali sugestije i pratili njihov rad. Tokom izrade projekta njihovi profesori u školama su takođe usmeravali svoje učenike. Učestvovalo je 5 škola odnosno 6 timova: Gimnazija Jovan Jovanović Zmaj iz Novog Sada, Elektro-tehnička škola u Novom Sadu, Tehnička škola iz Subotice sa dva tima, E-gimnazija iz Novog Sada  i Računarska Gimnazija Smart Novi Sad.

Učenici su početkom februara na Prirodno-matematičkom fakultetu pred žirijem i mentorima branili svoje aplikacije pri čemu su morali da pokažu kako je tekao razvojni put projekta, od ideje do realizacije, koje su sve funkcionalnosti uradili kao i administratorski panel aplikacije. Prvo mesto osvojili su učenici Računarske Gimnazije Smart, čija je On line platforma za učenje na daljinu potpuno kompletna, čak  uobličena kao društvena mreža. Omogućava korisniku – učeniku da bira predmet i oblast koju će slušati, komentariše predavanja, razmenjuje mišljenja, postavlja pitanja nastavnicima koji su autori predavanja. Aplikacija prati napredak korisnika, omogućava testiranje pređenog gradiva i još mnogo toga. Omogućiće deci i svim zainteresovanim stranama da u najudaljenijim delovima sveta na srpskom jeziku prate predavanja nastavnika opet iz svih delova sveta u vreme kada njima to odgovara.  Predavanja mogu biti u bio kom formatu od on line video zapisa, Power Point prezentacija, Office ili nekog drugog formata. Žiri je ocenio da je njihov projekat urađen na izuzetno visokom nivou kojim bi bili ponosni i mnogo stariji i iskusniji programeri, tehnički odličan i dizajnom skladan kao i da je celokupno zahtevan i kompleksan. Najznačajnije je što je pobedničko rešenje urađeno izuzetno pristupačno i jednostavno za upotrebu. Odali su priznanje učenicima na zalaganju i trudu. Članovi pobedničkog tima u iz dve generacije i to 3 učenika iz III godine: Radovan Dadasović, Dušan Gvozdenović, Luka Ćurčić i troje iz IV godine; Nikolina Petrović, Milan Obrenović i Milan Bačkonja.
Pobednicima je uručena I nagrada- Lenovo All-in računarom i Tehnomanija vaučerima u vrednosti od 25.000,00 din.  II mesto je osvojio drugi tim Tehničke škole iz Subotice koji je nagrađen Lenovo laptop računarom i Tehnomanija vaučerima u vrednosti od 15.000,00 din. III mesto je osvojio prvi tim Tehničke škole iz Subotice koji je nagrađen Samsung tablet računarom i Tehnomanija vaučerima u vrednosti od 10.000,00 din.

Organizator Dragan Antonić iz E fronta je takođe pohvalio pobednike da su kao tim funkcionisali kao jedan te, da je ovo iskustvo u kome su učenici morali ne samo da usklade svoje različitosti već da je ova ekipa uspela da implementira sve svoje dobre ideje, a da svaka nađe svoje mesto u veoma pragmatičnim funkcionalnostima.

Njihov profesor programiranja Marinko Spasojević je ponosan na svoje učenike koji su svo svoje slobodno vreme predano posvetili ovom projektu. Ne samo da su se okupljali u školi mimo časova, ostajali nakon škole već su radili za vreme raspusta. Sva 4 meseca su imali dnevne sastanke na kojima su se dogovarali, delili poslove, uskakali jedni  drugima da pomognu kako bi rešili probleme i  testirali svoje rešenje. Nikada nisu postavljali pitanje da li – već su se samo fokusirali na to kako da nešto urade.

Direktor škole Jelena Desnica ističe da je projekat  značajan i po tome što je ovo prvo takmičenje u kome su učenici morali da pokažu svoje praktično znanje, da zaista naprave gotov proizvod za razliku od svih dosadašnjih takmičenja iz programiranja koja se svedu na čiste matematičke zadatke.  Sve to zahtevalo je od učenika da pokažu veliku upornost, znanje i veštinu komunikacije sa drugim učenicima što je od izuzetne važnosti za programiranje. Ne retko su upravo međuljudski odnosi, sujete i neusklađenost najveći problem u izradi jednog softvera. To na kraju dovodi do pomeranja rokova, neispunjenih tehničkih specifikacija i nefunkcionalnih programa. Zato je od najvećeg značaja za učenike bio upravo taj razvojni put kreativnog stvaranja kroz koji su stekli sjajno iskustvo kako izgleda raditi timski jer se ozbiljni veliki projekti uvek rade u velikim timovima. Najvažnije je da su imali mogućnost da uče kroz projekat, da steknu ne samo tehničko znanje već i tzv. soft skills veštine neophodne da bi bili uspešni programeri. Za ovo takmičenje odabrani su učenici koji su ne samo najbolji u programiranju već su maksimalno posvećeni, za njih nema izgovora ili da nešto nisu mogli, stigli ili umeli da urade. Odabir učenika iz škole je urađen na osnovu njihovog znanja, zalaganja, takmičarskog duha i pre svega posvećenosti da pruže ono nešto više preko granice očekivanog. To su učenici koji samostalno radeći u svoje slobodno vreme, iza sebe već imaju sopstvene igre, a neki od njih su već stekli međunarodno priznate Microsoft Technician Assistant sertifikate, koji se polažu tek na kraju fakulteta Tehničkih nauka! Tokom ovog projekta su redovno pratili i nastavu i postigli sjajne rezultate. Neki se bave muzikom, sviraju u bendu, neki se bave sportom. To su sve jako talentovana i vredna deca koja uživaju u rešavanju logičkih problema i usklađuju sve svoje obaveze i aktivnosti. Škola kao i njihovi roditelji  izuzetno su ponosni na svoje učenike, ali pred njima je još puno izazova i tek očekujemo nove uspehe i rezultate. Ovo je veliki uspeh i već stižu prva interesovanja sa fakulteta za njih i njihov rad, ali i od IT kompanija kod kojih oni već odlaze na praksu i koje im otvaraju vrata da stiču nova praktična znanja.
Učenici su rešeni da nastave sa unapređivanjem aplikacije. Njena namena je kao potpuno besplatnu ON Line platformu za učenje na daljinu. Žele da omoguće bilo kome od 9-99 godina ko je zainteresovan da uči preko njihove aplikacije Your library.

Trenutno su podigli demo na www.ulib.rs , a pozivaju sve zainteresovane nastavnike, profesore i stručnjake iz bilo koje oblasti da se besplatno registruju i podižu svoja predavanja na njihovoj aplikaciji. Naglašavaju da je cilj njihove aplikacije, omogućiti potpuno besplatno on line učenje na srpskom jeziku iz bio kog kraja sveta.

Skip to toolbar