Fakultativni nastavni predmeti

Mikroprocesorski sistemi

CILJ nastave predmeta Mikroprocesorski sistemi je upoznavanje sa mikroprocesorskom tehnologijom, primenom mikroprocesora, načinom povezivanja mikroprocesora i drugih komponenti, kao i asemblerskog jezika konkretnog mikroprocesora.

ZADACI nastave predmeta Mikroprocesorski sistemi su:

  • upoznavanje savremenih mikroprocesorskih tehnologija;
  • sagledavanje uloge mikroprocesora u računarskim sistemima;
  • sticanje znanja o različitim načinima povezivanja mikroprocesora u mikroprocesorske sisteme;
  • upoznavanje arhitekture mikroprocesora;
  • upoznavanje načina funkcionisanja mikroprocesora;
  • izučavanje konkretnog asemblerskog jezika;
  • savladavanje programiranja u asemblerskom jeziku.

SADRŽAJI PROGRAMA ZA IV RAZRED (2 časa nedeljno, 64 časa godišnje):

  • razvoj mikroprocesora, mikroprocesorske tehnologije (2+0);
  • pregled oblasti u kojima se primenjuju mikroprocesori (2+0), arhitekture mikroprocesorskih sistema (2+2);
  • klasifikacije mikroprocesora (2+0);
  • arhitekture mikroprocesora, uloga registara, aritmetičko-logičke jedinice, komandne jedinice, keš-memorije (6+4);
  • format instrukcija i načini adresiranja (2+2);
  • organizacija ulaza-izlaza, sistem prekida (4+4);
  • povezivanje mikroprocesora i raznih komponenti računarskog sistema (2+2);
  • arhitektura konkretnog mikroprocesora (2+2);
  • format instrukcija i način zapisa instrukcija u memoriji (4+4);
  • softverski alati za rad sa asemblerskim programima (asembler, punilac, dibager), korišćenje konkretnog radnog okruženja (2+2);
  • asemblerske direktive i instrukcije (2+4);
  • programiranje na asemblerskom jeziku (0+4);
  • povezivanje asemblerskog jezika i viših programskih jezika (2+0).

Predmet Mikroprocesorski sistemi omogućava dodatno stručno usavršavanje učenika. Kao i većina računarskih predmeta, poseduje teorijske i praktične aspekte. Iz strukture časova dodeljenih pojedinim nastavnim temama može se videti koji od ovih aspekata preovladava.
U realizaciji praktičnog dela nastave, treba upoznati nekoliko konkretnih mikroprocesora, počev od osam-bitnih pa do 64-bitnih. Učenici imaju mogućnosti spajanja mikroprocesora i ostalih komponenti u jednu celinu. U drugom delu kursa omogućava se izrada asemblerskih programa za podršku kreiranim mikroprocesorskim sistemima.
Ocenjivanje učenika se izvršava preko usmenog ispitivanja, kontrolnih vežbi i ocenjivanjem manjih projekata koje učenici treba da urade.