Opšti nastavni predmeti

Hemija

Cilj nastave hemije je: razvoj domenskih hemijskih znanja, tehničko-tehnoloških znanja, razvoj opštih kognitivnih i komunikacijskih sposobnosti, osposobljavanje za primenu hemijskih znanja u svakodnevnom životu, rešavanje problema u novim i nepoznatim situacijama i razvijanje odgovornog odnosa prema sebi, drugima i životnoj sredini.

Zadaci nastave hemije su:

  • razvijaju hemijsku naučnu pismenost i sposobnost komunikacija u hemiji;
  • nauče da pretražuju informacija u oblasti hemije primenom savremenih informacionih tehnologija;
  • ovladaju osnovama naučnog metoda u hemiji i shvate značaj hemijskog eksperimenta kao primarnog izvora znanja i osnovnog metoda saznavanja u hemiji;
  • razumeju pojave i procese u prirodi sa aspekta hemijskog izučavanja;
  • razumeju odnos uslovljenosti svojstava supstanci njihovom strukturom;
  • razumeju značaj hemijske proizvodnje za savremeno društvo;
  • razumeju značaj hemije za različite savremene tehnologije;
  • razviju svest o povezanosti hemije u sistemu prirodnih nauka sa tehničko-tehnološkim, socio-ekonomskim i društvenim naukama;
  • budu osposobljeni za zaštitu od potencijalnih rizika u hemiji i nauče da adekvatno reaguju pri nezgodama u svakodnevnom životu;
  • razumeju značaj hemije i hemijske proizvodnje za održivi razvoj;
  • razviju odgovoran stav prema korišćenju supstanci u svakodnevnom životu i profesionalnom radu;
  • razviju osetljivost za probleme i sposobnost rešavanja problema, logičko i kritičko mišljenje;
  • razviju odgovornost, sistematičnost, preciznost u radu i pozitivan stav prema učenju;
  • razviju svest o sopstvenom znanju i potrebi za permanentnim obrazovanjem;
  • unaprede saradnju i timski rad.
  • izgrađivanje shvatanja o materijalnosti sveta i hemijskom kretanju materije;
  • sticanje celovite predstave o povezanosti, međusobnoj zavisnosti i uslovljenosti pojava i procesa u prirodi, u korelaciji sa srodnim disciplinama (fizika, biologija);
  • osposobljavanje učenika da razumeju osnovne principe savremene tehnologije i sagledaju značaj proizvoda hemijske industrije u svakodnevnom životu;
  • sagledavanje značaja i mesta hemije i hemijske industrije sa aspekta zaštite i unapređivanja radne i životne sredine;
  • upoznavanje učenika sa metodama hemijskih istraživanja;
  • razvijanje kritičke i stvaralačke mašte i pozitivnih osobina ličnosti.